Dag nummer 3 schapenstage. - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Yuma en Patrick - WaarBenJij.nu Dag nummer 3 schapenstage. - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Yuma en Patrick - WaarBenJij.nu

Dag nummer 3 schapenstage.

Door: Yuma

Blijf op de hoogte en volg Yuma en Patrick

26 Februari 2014 | Nederland, Schijndel

Beste mensen,

Vandaag begon de dag voor ons weer vroeg. Om twee uur s'nachts ging de eerste wekker af voor lammer controle na de controle door Patrick bleken er nog geen nieuwe lammetjes bij te zijn gekomen, om vier uur was het mijn tijd om te controleren maar ook nu waren er geen nieuwe lammetjes bij.

Rond half acht werden we alle twee weer wakker om eerst even te ontbijten, na het ontbijt zijn we weer de buitenplaats van de schapen schoon gaan maken en de schapen gaan voeren. Na het voeren van de schapen zijn we het binnen verblijf gaan op strooien. Omdat we wouden weten of de stal al in tweeën gesplitst moest worden ging ik dit even navragen aan onze leiding gevende Enri, eenmaal hem gevonden te hebben bleek hij samen met nog een paar collega's bezig te zijn een Ooienvaarsnest overeind in de grond te krijgen. Maar omdat het ze niet lukte besloten ik en Patrick ze maar een handje te helpen. Uiteindelijk is het met veel trekker en mankracht gelukt om het Ooienvaarsnest de grond in te krijgen. Nadat dit was gebeurd zijn we weer dapper aan het werk gegaan met de schapen te scheren samen met onze collega stagiaire Rianne. Dit ging vrij goed met twee personen dus had ik maar besloten om alvast een paar kraamhokken in orde te maken.

Om half één hebben we even pauze gehouden om even wat te eten en te drinken. Hierna hebben Patrick en ik nog even snel een paar schapen bekapt en vier lammetjes geoormerkt. Aangezien we het scheren van de schapen super leuk werk vinden zijn we hier weer verder gegaan tot een uur of vier. Na het scheren zijn we even ons haar weer in model gaan brengen omdat we al de hele dag met een pet opgelopen hadden en om vijf uur in restaurant zouden gaan eten die ook aangesloten is bij de schaapskooi en het dus wel zo netjes was om daar niet met een pet op aan te komen. Na terugkomst van het eten zijn we weer verder gegaan met het scheren van de schapen dit ging nu al veel vlotter dan vanochtend. Half negen zijn we gestopt om de rest van de schapen morgen te gaan scheren.

En nu zitten we allebei achter de laptop, Patrick is met zijn vriendinnetje Tessa aan het Skypen en ik ben dit mooie verslag aan het typen. Morgen gaan we weer druk aan het werk maar nu eerst slapen.

Later,

Patrick en Yuma.

• 26 Februari 2014 - 23:03

Tessa:

Woehoeee mooi verslag heren :)

• 27 Februari 2014 - 06:28

Jasper:

Heuj yuma en Patrick, meuj om te zien dat je je goed vermaakt met die schapen! Ik zou het na een weekje al wel zat zijn xD. Maarja je moet er van houden en dat doen jullie blijkbaar. Succes daar nog en ik zal wel eem elke dag dit blogje bij houden :) Jasper

• 27 Februari 2014 - 12:18

Wilma.:

Weer een prachtig verslag van jullie gelezen. Zo te lezen hebben jullie het wel naar jullie zin.
    Gr. Buur.