Dag 13 ? - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Yuma en Patrick - WaarBenJij.nu Dag 13 ? - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Yuma en Patrick - WaarBenJij.nu

Dag 13 ?

Door: Yuma

Blijf op de hoogte en volg Yuma en Patrick

09 Maart 2014 | Nederland, Schijndel

Hallo,,

Vandaag begon de dag al om zeven uur in de ochtend, aangezien er om acht uur al mensen in het gebouw waar we in slapen zouden komen om daar de houtoven aan te steken om later op de dag een demonstratie brood bakken te geven aan mensen van de gemeente hier. Dus wij zijn gelijk om acht uur begonnen met de buiten plaats schoon te maken en de schapen voer te geven, rond negen uur kwamen de kleinkinderen van Enrie, Bryan en Lucas ons helpen met de schapen hooi en water te geven en de stal plus kraamhokken op te strooien en te assisteren bij het oormerken van de lammetjes.

Om kwart voor elf kwamen Patrick's zijn vader, moeder, broer, oma en om niet te vergeten zijn vriendin Tessa om is te kijken hoe het bij ons op stage het eraan toe gaat. Patrick heeft ze eerst een rondleiding gegeven bij de schaapkooi, en heeft daarna laten zien hoe hij een oormerk in deed bij de lammetjes en hoe het bekappen in zijn werk ging.

Zelf ging ik toen samen met Bryan en Lucas de kippen voeren en controleren of ze nog eieren hadden gelegd, Toen ik daar net mee bezig was werd ik door mijn broer Loki gebeld met het slechte nieuws dat mijn oma vanochtend buiten bewustzijn in haar huis was gevonden door haar buren, ze hadden de ambulance gebeld maar dit mocht niet meer baten, jammer genoeg was het al te laat en is ze helaas overleden. Rust zacht lieve oma <3

Om een uur of één besloten we met zijn allen te gaan eten bij de horecagelegenheid die bij de schaapskooi aangesloten is. Na het eten hebben we de laatste ooien bekapt en nog even de lammetjes waar de moeder van overleden was ieders een flesje melk gegeven. hierna hebben we besloten om Schijndel zelf even in te gaan om onder andere de grote glazen boerderij te laten zien maar ook het restaurant waar we elke door de weekse dag eten. inmiddels was het al weer tijd om avond te eten en trakteerde patrick's moeder ons op patat.

Na het eten besloten Patrick's familie en Tessa weer richting huis te gaan, en wij gingen zelf weer richting de schaapskooi om daar weer even de lammetjes melk te geven. De rest van de avond hebben we even lekker niks gedaan, en even gezellig gepraat met paar mensen van de horeca.

Tot de volgende keer,

Patrick en Yuma.

• 10 Maart 2014 - 09:45

Tessa:

Het was super gezellig gisteren! Yuma heel veel sterkte.
    En patrick ik hou van je
    Xxx Tessa

• 10 Maart 2014 - 14:52

Gerrit:

hoi jongens fijn dat we mochten komen
    het was een mooie dag ondanks het nare bericht voor yuma .
    nog Smaals sterkte.
    we vinden het fijn dat jullie daar goed zijn opgevangen .TOP.
    toch nog veel plezier daar en maak er iets leuks van ,en we houden contact.
    xxxxx paps, mams ,minoes evie.slash,sjakie oja en nicky.
    ps oma heeft het ook heel leuk gevonden.

• 10 Maart 2014 - 21:34

Wilma,:

Jongelui, wederom een mooi stuk geschreven. Yuma gecondoleerd met het verlies van je oma.
    Nog een dikke week te gaan. JUllie hebben zo te lezen al veeeeel geleerd en ervan genoten.
    Gr. Buur.