Dag nummer 9! - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Yuma en Patrick - WaarBenJij.nu Dag nummer 9! - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Yuma en Patrick - WaarBenJij.nu

Dag nummer 9!

Blijf op de hoogte en volg Yuma en Patrick

05 Maart 2014 | Nederland, Schijndel

Vandaag weer een rustige dan kwa lammetjes! we hebben vandaag als eerste een hok waar eerst de kalfjes in lagen, hebben we op een trek kar gezet. die hebben we met de trekker in een groot weiland gezet en daar omheen wat hekken zodat we daar de lammetjes in kunnen voeren. toen hebben we een groep schapen met lammetjes daar naar de wei gedaan. daarna is yuma begonnen met schoonmaken en ik moest even helpen met wat stoelen en tafels van een hooiberg afhalen zodat ze daar voor het mooie weer een terras van konden maken. we hadden ondertussen een ooi die gelammerd had dus ook nog even apart in een kraamhokje gezet. na de pauze hebben we 4 ooien bekapt en ontwormd zodat ze met de lammetjes, die we ook een oormerk hebben gegeven, in de groep konden en ook naar buiten. tegen die tijd was het alweer tijd om te gaan eten dus we hebben ons snel omgekleed en zijn naar Broodje apart gegaan en hebben heerlijk gegeten. toen we terugkwamen hebben we nog even een hooiruif bij de schapen in de grote wei gezet met de trekker en een baal hooi er in gedaan. toen was het even tijd om lekker uit te rusten. ik heb lekker geskyped met mijn familie en vriendin en zomteen om 10 uur even een schaap behandelen met slepende melkziekte en dan naar bedje toe! slaaplekker allemaal!

Groeten Yuma en Patrick