Rustig dagje 6. - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Yuma en Patrick - WaarBenJij.nu Rustig dagje 6. - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Yuma en Patrick - WaarBenJij.nu

Rustig dagje 6.

Door: Yuma

Blijf op de hoogte en volg Yuma en Patrick

01 Maart 2014 | Nederland, Schijndel

Hallo iedereen,

Vandaag was het een vrij rustige dag voor ons, het horeca gedeelte was gesloten vanwege de carnaval waar iedereen het hier al de hele week over heeft dus eigenlijk waren Patrick en ik de enige aanwezige mensen op de schaapskooi.

De dag begon zo als gewoonlijk met de twee controles om twee uur s'nachts en vier uur s'nachts, en zoals tot nu toe altijd het geval was waren er geen lammetjes geboren tijdens deze controles. Om kwart voor acht ging Patrick uit zijn bed en gelukkig had die de leuke gedachte om mij nog maar even te laten slapen, maar voor lang was dit niet want om tien over acht belde Patrick mij op dat er een lammetje geboren was en hij dus mijn assistentie nodig had. Dus ik snel vest aan getrokken en laarzen en naar de stal gerent. Eenmaal daar aangekomen de gewoonlijke handelingen uitgevoerd, dus ooi met lammetjes in kraamhok zetten, navelstengels ontsmetten met jodium, geslacht noteren en gegevens van de ooi noteren. Hierna zijn we de buiten plaats gaan schoon maken en de schapen gaan voeren.

Om kwart voor twaalf zijn we voor ons middag pauze weer naar het restaurant in Schijndel gegaan om daar te lunchen. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar de schaapskooi om even te controleren of er al lammetjes waren bij gekomen, na de controle bleken er geen nieuwe lammetjes te zijn.

Omdat we nu eindelijk niks te doen hadden in de middag zijn we met de auto richting het centrum van Schijndel gegaan om even daar rond te gaan kijken. Eenmaal daar aangekomen was er een markt dus hier even een beetje rond gelopen, ook was hier een gigantische van glas gebouwde boerderij te zien, waar verschilde winkels in gehuisvest waren en een kunst galerie. Nadat we dit wel een beetje gezien hadden zijn we nog een beetje in het dorp gaan rond rijden. Toen we weer terug kwamen vanuit Schijndel bleken er weer twee lammetjes geboren te zijn, deze ook weer met de ooi in een kraamhok gezet en de gebruikelijke handelingen uitgevoerd. hierna besloten we even te gaan wandelen met de drie kalfjes die hier ook rond lopen op het weiland, uiteindelijk zijn er maar twee meegelopen omdat nummer drie er geen zin in had.

Later in de middag zijn we nog een baal kuilvoer gaan halen met de trekker, maar omdat hefboom van de trekker het opeens niet meer deed konden we het wel vergeten om die baal kuilvoer bij de schapen te krijgen.
Om kwart over vijf gingen we weer richting het restaurant om daar avond te eten. Na terug komst waren er weer twee lammetjes geboren, ook deze weer in een kraamhok gezet en de gebruikelijke handelingen uitgevoerd.

Voor de rest van de avond was het rustig en hebben we alle twee lekker niks gedaan.

Tot morgen,

Patrick en Yuma.